Added to cart!

Give customers more details.

View my cart (0)

✓ Voor 16:00 Besteld = Gelijk verzenden

Meest gestelde vragen en service

Meest gestelde vragen en service

  • Snelle verzending

    Snelle verzending

    Alle orders worden binnen 24 uur verzonden. Dus iedere werkdag.

  • Bereikbaarheid

    Bereikbaarheid

    We proberen atijd bereikbaar te zijn, maar voor het snelste antwoord stuur je even een mail!

  • Zijn jullie echt?

    Zijn jullie echt?

    We zijn een echte wesbhop in Nederland en super betrouwbaar!

1. Ruilen en Retouren

Wat is jullie retourbeleid?

Wij zijn een kleine webshop (geen Zalando😅) en willen je vragen om met bewustzijn te bestellen. Vanwege duurzaamheid, maar ook omdat wij echt ontzettend veel extra werk hebben van een retour.

Natuurlijk mag je iets retourneren als het niet aan je verwachting voldoet. Dat kan natuurlijk gebeuren.

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.

Je krijgt dan het volledige bedrag inclusief verzendkosten van het geretourneerde artikel gecrediteerd. Enkel de verzendkosten voor het retour sturen van jouw adres naar ons zijn voor eigen rekening.

Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Pak het alsjeblieft netjes in zoals je het ook binnen gekregen hebt. Niet in een zak of doos 'Frommelen' dan nemen wij de artikelen NIET retour:-)

Frankeer het pakket als een Pakket! Alleen sieraden mogen met brievenbus post opgestuurd worden. 

Artikelen uit de sale kunnen wel retour gestuurd worden maar dan krijg je een shoptegoed! Dus geen geld retour. 

Mogelijk hebben wij een fout gemaakt tijdens het inpakken, dat kan gebeuren! Mail ons dan gerust! Wij stellen het op prijs dat we daarin vriendelijk als Sisters benaderd worden. Wij werken op volle kracht, maar kunnen ook fouten maken❣️

Hoe stuur je je retour op de juiste manier op?

Stap 1

Verpak de producten indien mogelijk in de originele verpakking (luchtkussen tas of doos). Vouw de kleding heel netjes op zoals je het ook ontvangen hebt. Frommel het niet zomaar in de doos of zak.

Stap 2

Vul het retourformulier(Download hier ) volledig in en stop dit bij je verpakking. Mocht je geen printer hebben dan mag je het formulier ook overschrijven:-)

Retouren zonder dit formulier worden niet in behandeling genomen!

Stap 3

Om gebruik te maken van dit recht stuur je eerst een mail met de artikelen die je terug wilt sturen naar retouren@the-twosisters.nl dit betreft de aanmelding, als je de mail hebt verstuurd mag je je retour verzenden. Wij reageren niet op deze mail het is dus puur als aanmelding voor jouw retour. Als je wilt weten of je pakket bij ons binnen is gekomen mag je de Track en Trace van dat pakket even checken:-)

Stap 4

Noteer het volgende adres op je retourzending:

TheTwosisters
Siebengaweg 2
8444 DD Heerenveen

Stap 5

Frankeer het pakket als een Pakket! Alleen sieraden mogen met brievenbus post opgestuurd worden. 

Stap 6

Verzend je retour via een PostNL servicepunt dus geen DHL .

Retourvoorwaarden

Alleen onbeschadigde en vanzelfsprekend ongedragen sieraden en kleding mogen retour. Indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking toevoegen (luchtkussen envelop of doos) en voldoende voorzien van frankering inclusief ingevuld retourformulier. Retouren die hier niet aan voldoen, die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd.

Wij geven geen garantie op het verkleuren van de kleding of beschadigingen aan de zijden rokken, kimono's, sets en jurken.  De zijden kleding is heel kwetsbaar en wij controleren die zorgvuldig voordat wij het naar jou verzenden (zoals alles:-)) Ook op andere beschadigingen van buitenaf geven we geen garantie. Op ritsen geven we ook geen garantie. 

De katoenen Gypsy rokken hebben ongeveer 80 meter aan stiksels die met de hand genaaid zijn. Soms laat er een stikseltje los:-) wij vragen je om dat even bij een lokale coupeuse te laten repareren Sister. Zo werken we samen aan een meer duurzame wereld!

De retourvoorwaarden op een rijtje:

  • Retourkosten zijn voor eigen rekening en ook de eventuele risico’s van het verzenden is de verantwoording van de klant
  • Retourzendingen waar geen ingevuld retourbiljet met naam en ordernummer genoteerd zijn, worden tot 1 maand na datum van ontvangst bewaard. Na deze periode wordt de retour in onze eigen administratie verwerkt en kan hier geen aanspraak meer op gemaakt worden
  • Bij omruiling zijn ook de retourkosten voor eigen rekening net zoals het versturen van je nieuwe artikel:-)
  • Je stuurt een mail met het aanmelden van je retour naar info@the-twosisters,nl (daar reageren we niet op)

Voldoet je retour niet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen we je retour weigeren.

Terugbetaling

Wij betalen na ontvangst van de goederen het factuurbedrag binnen 14 dagen aan je terug. Zowel de kosten als het risico van verzenden (bijvoorbeeld als een zending kwijt raakt bij PostNL) zijn bij een retournering voor eigen rekening.  Wil je dus zeker zijn dat het pakketje bij ons aankomt, verstuur dan je retour per brieven buspakje of pakket.

Veel liefs,

Ingrid

Kan ik een product ruilen?

Heb je iets besteld, maar is de maat toch net iets te groot of te klein en heb je liever een andere kleur? Dan kan natuurlijk. Bestel het juiste artikel dan opnieuw in de webshop en stuur het andere artikel retour.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Hoe stuur je je retour op de juiste manier op?

Stap 1

Verpak de producten indien mogelijk in de originele verpakking (luchtkussen tas of doos). Vouw de kleding heel netjes op zoals je het ook ontvangen hebt. Frommel het niet zomaar in de doos of zak.

Stap 2

Vul het retourformulier(Download hier ) volledig in en stop dit bij je verpakking. Mocht je geen printer hebben dan mag je het formulier ook overschrijven:-)

Retouren zonder dit formulier worden niet in behandeling genomen!

Stap 3

Om gebruik te maken van dit recht stuur je eerst een mail met de artikelen die je terug wilt sturen naar retouren@the-twosisters.nl dit betreft de aanmelding, als je de mail hebt verstuurd mag je je retour verzenden. Wij reageren niet op deze mail het is dus puur als aanmelding voor jouw retour. Als je wilt weten of je pakket bij ons binnen is gekomen mag je de Track en Trace van dat pakket even checken:-)

Stap 4

Noteer het volgende adres op je retourzending:

TheTwosisters
Siebengaweg 2
8444 DD Heerenveen

Stap 5

Frankeer het pakket als een Pakket! Alleen sieraden mogen met brievenbus post opgestuurd worden. 

Stap 6

Verzend je retour via een PostNL servicepunt dus geen DHL .

Retourvoorwaarden

Alleen onbeschadigde en vanzelfsprekend ongedragen sieraden en kleding mogen retour. Indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking toevoegen (luchtkussen envelop of doos) en voldoende voorzien van frankering inclusief ingevuld retourformulier. Retouren die hier niet aan voldoen, die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd.

Wij geven geen garantie op het verkleuren van de kleding of beschadigingen aan de zijden rokken, kimono's, sets en jurken.  De zijden kleding is heel kwetsbaar en wij controleren die zorgvuldig voordat wij het naar jou verzenden (zoals alles:-)) Ook op andere beschadigingen van buitenaf geven we geen garantie. Op ritsen geven we ook geen garantie. 

De katoenen Gypsy rokken hebben ongeveer 80 meter aan stiksels die met de hand genaaid zijn. Soms laat er een stikseltje los:-) wij vragen je om dat even bij een lokale coupeuse te laten repareren Sister. Zo werken we samen aan een meer duurzame wereld!

De retourvoorwaarden op een rijtje:

  • Retourkosten zijn voor eigen rekening en ook de eventuele risico’s van het verzenden is de verantwoording van de klant
  • Retourzendingen waar geen ingevuld retourbiljet met naam en ordernummer genoteerd zijn, worden tot 1 maand na datum van ontvangst bewaard. Na deze periode wordt de retour in onze eigen administratie verwerkt en kan hier geen aanspraak meer op gemaakt worden
  • Bij omruiling zijn ook de retourkosten voor eigen rekening net zoals het versturen van je nieuwe artikel:-)
  • Je stuurt een mail met het aanmelden van je retour naar info@the-twosisters,nl (daar reageren we niet op)

Voldoet je retour niet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen we je retour weigeren.

Terugbetaling

Wij betalen na ontvangst van de goederen het factuurbedrag binnen 14 dagen aan je terug. Zowel de kosten als het risico van verzenden (bijvoorbeeld als een zending kwijt raakt bij PostNL) zijn bij een retournering voor eigen rekening.  Wil je dus zeker zijn dat het pakketje bij ons aankomt, verstuur dan je retour per brieven buspakje of pakket.

Veel liefs,

Ingrid

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg na een retour?

Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, streven we ernaar om je terugbetaling binnen 5-10 werkdagen te verwerken. Het bedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra de terugbetaling is voltooid. Houd er rekening mee dat het soms enkele werkdagen kan duren voordat het bedrag zichtbaar is op je rekening, afhankelijk van je bank of betaalprovider.

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@the-twosisters.nl Wij zijn ongelooflijk blij met jou als klant en proberen altijd samen naar een oplossing te zoeken:-) wat ook altijd lukt!

Leidt dit echter niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

2. Bestelling & Verzending

Hoe plaats ik een bestelling?

Het plaatsen van een bestelling is heel eenvoudig! Volg deze stappen:

  1. Kies je product: Blader door onze webshop en selecteer het product dat je wilt kopen. Kies eventueel de juiste maat, kleur of variant en klik op "In winkelwagen".
  2. Ga naar je winkelwagen: Wanneer je klaar bent met winkelen, klik je op het winkelwagen-icoon rechtsboven op de pagina. Hier kun je je gekozen producten bekijken en aanpassen.
  3. Vul je gegevens in: Klik op "Doorgaan naar afrekenen" en vul je bezorg- en factuurgegevens in. Als je al een account hebt, kun je inloggen om deze stap te versnellen.
  4. Kies je betaalmethode: Selecteer de betaalmethode die het beste bij jou past.
  5. Bevestig je bestelling: Controleer je bestelling en klik op "Bestelling plaatsen". Na de betaling ontvang je een bevestigingsmail met alle details van je bestelling.

Zo simpel is het!

Wat zijn de verzendkosten?

Hoeveel verzendings- en afhandelingskosten betaal ik?

Brievenbuspost PostNL
Nederland € 4,75
België en Duitsland € 9,80

Pakketpost PostNL
Nederland € 7,95
België en Duitsland € 9,80

Gratis verzending boven     
Nederland € 75.00
België en Duitsland € 100.00

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Plaats je je bestelling voor 16:00 verzenden wij het dezelfde dag nog!

Heel soms bij extreme drukte kan het 1 dag langer duren.

Zodra wij je bestelling verzonden hebben ontvang je van ons een verzendbericht per mail, vanaf dat moment geldt de volgende verzenduur:

Brievenbuspost 1 - 2 werkdagen*

Pakketpost via PostNL 1 werkdag*

*Let op: dit is een indicatie

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, je kunt je bestelling volgen! Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een bevestigingsmail met een track & trace-code. Hiermee kun je precies zien waar je pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Mocht je vragen hebben over de status van je bestelling kijk dan even op de Rack&Trace!

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet aangekomen is?

Als je bestelling niet is aangekomen binnen de verwachte levertijd, neem dan eerst even de track & trace-code door die je per e-mail hebt ontvangen. Dit geeft vaak inzicht in de status van je pakket.

Als je geen trackinginformatie hebt ontvangen of als er iets mis lijkt te gaan, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen het meteen voor je uitzoeken en zorgen voor een snelle oplossing, zodat je jouw bestelling zo snel mogelijk ontvangt.

3. Vragen over betalingen

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

We accepteren verschillende betaalmethoden om jouw aankoop zo makkelijk mogelijk te maken. Bij ons kun je betalen met onder andere iDEAL, creditcard (Visa, Mastercard, American Express), PayPal en achteraf betalen via Klarna . Voor internationale klanten bieden we ook diverse lokale betaalopties. Tijdens het afrekenen zie je precies welke methoden beschikbaar zijn voor jouw locatie.

Is mijn betaling veilig?

Ja, jouw betaling is bij ons volledig veilig. We maken gebruik van geavanceerde encryptietechnologieën om ervoor te zorgen dat al je betaalgegevens beschermd zijn. Daarnaast werken we samen met betrouwbare en gecertificeerde betaalproviders, zodat je met een gerust hart kunt betalen. Veiligheid en privacy staan bij ons altijd voorop!

Kan ik achteraf betalen?

Ja, bij ons kun je ook achteraf betalen. Tijdens het afrekenproces kun je deze optie selecteren. Hiermee kun je je bestelling eerst ontvangen en later betalen. We werken samen met betrouwbare betaalpartners die ervoor zorgen dat dit veilig en gemakkelijk verloopt. Let wel op dat hier mogelijk specifieke voorwaarden aan verbonden zijn, die je tijdens het afrekenen kunt bekijken.

Bieden jullie cadeaubonnen of kortingscodes aan?

Ja, we bieden zowel cadeaubonnen als kortingscodes aan! Onze cadeaubonnen zijn een perfect cadeau en kunnen gemakkelijk in de webshop worden gekocht. Daarnaast hebben we regelmatig kortingsacties, waarvoor je een kortingscode kunt gebruiken tijdens het afrekenen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief of volg ons op social media om op de hoogte te blijven van de nieuwste aanbiedingen en kortingscodes!

Veelgestelde vragen

Hebben jullie een fysieke winkel?

We hebben een Online shop en geen Fysieke winkel. We begrijpen dat het soms lastig is omdat je niet kunt passen. Daarom hebben we een uitgebreide omschrijving van ieder artikel en kun je fijn thuis in je eigen omgeving rustig passen.

Mocht je er niet uitkomen willen we jou natuurlijk helpen! Mail of app ons gerust!

Staan jullie ook op Festivals?

Mwhaaa, wij houden ongelooflijk veel van Festivals en markten. Maar helaas is het logistiek (i.v.m. voorraad) niet mogelijk om op markten en Festivals te staan.

Verkopen jullie ook aan winkels?

Wij verkopen onze prachtige artikelen alleen in onze eigen webshop.

De reden daarvoor is dat we met hele kleine ateliers werken en die atliers kunnen geen grote productie aan.

Dat willen we ook zo houden en we zijn al heel blij met ieder artikel dat binnenkomt!

Wavoorschriften

Was alle katoenen kleding in de wasmachine op 30 graden met een fijnwasmiddel en dus nooit met de hand.

Dit adviseren wij omdat er anders kleurverschil kan optreden door de mega hoeveelheid materiaal dat gebruikt wordt.

Nooit in de zon hangen op te drogen.

Nooit in de Droger.

Onze Zijden kleding mag je met de hand wassen in een lauw sopje!

Hoe zit het met Kinderarbeid?

“Handgemaakte kleding uit India, dat wordt zeker door kinderhandjes gemaakt!”

Ja, dat hoor ik vaak genoeg, en als ik eerlijk mag zijn vind ik het ook niet zo gek. In een groot deel van de kledingindustrie is dit namelijk waarheid. “Als het uit India komt dan zal de kwaliteit wel slecht zijn en gemaakt worden in een volle fabriek onder slechte omstandigheden”. Spijtig genoeg is dit vaak waar en helaas de realiteit waar we inleven en soms zelfs aan bijdragen (zonder dat we weten hoe slecht de omstandigheden zijn).

In mijn reizen naar India word ik steeds weer opnieuw verliefd op dit prachtige land. Er zijn zoveel mooie culturen, geuren en kleuren. Je kan je dat zelf bijna niet voorstellen hoeveel dat verschilt met de ‘westerse wereld’. Een van de mooiste dingen die ik in India tegenkom zijn alle verschillende mensen.

Ik wist daarom dat ik samen met de lokale bevolking iets moest opbouwen. We zijn begonnen met onze krachten te bundelen en maken nu samen prachtige kleding. Iedere keer als ik terugga naar mijn atelier word ik door een tweede familie welkom geheten.  ik krijg nieuwe ideeën en samen bekijken we nieuwe stoffen en designs en maken we mooie avonturen en herinneringen.

Handgemaakt betekent bij The Two Sisters ook echt handgemaakt, maar dan wel op een eerlijke en vriendelijke manier. Jij een eerlijke prijs en mijn atelier ook. We zorgen er samen voor dat jij kwalitatief goede en mooie kleding krijgt en daar moet iedere schakel in de keten voor beloond worden.

Komen er dan geen kinderen in dit verhaal voor? Jawel hoor, alleen niet in de arbeid. Bij aankoop van alles op mijn website wordt er een bedrag gedoneerd aan BlueHousePushkar en maken wij samen een verschil!

En waanzinnig project in Pushkar. Veel kinderen in India groeien op in armoede. Het doel is om de intergenerationele armoedecyclus waarin ze verkeren te doorbreken, en om deze community te ontwikkelen met zo min mogelijk inmenging van buitenaf.

Dus handgemaakt staat bij The Two Sisters niet voor kinderarbeid. Handgemaakt staat voor verbintenis en liefde, tussen jou, mij, India en alle lieve mensen en kinderen die er wonen. 

“The greatest discovery of all time is that a person can change his future by merely changing his attitude.”

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met ons via info@the-twosisters.nl.
We zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden. Je mag ons ook bellen of Whatsappen: 06 - 38699960

Stuur ons een berichtje!

Contact formulier

Inloggen

Vergeten?

Registeren
Translation missing: nl.customer.register.create_account_info